Bij een discussie over gecijferdheid en wiskundige geletterdheid
hebben mensen direct beelden in het hoofd.
Die beelden worden meestal bepaald door directe of indirecte
ervaringen met rekenlessen en wiskundelessen op de basisschool of in
het voortgezet onderwijs.
In mijn ervaring is het tonen van allerlei gecijferdheidssituaties
uit de wereld om ons heen een effectieve manier om mensen
alternatieve beelden te laten vormen bij de begrippen als gecijferdheid en
wiskundige geletterdheid.Hoe dichter de beelden staan bij de belevingswereld, hoe effectiever
dit is.
Hieronder vindt u series uit verschillende landen.
Het streven is om deze landenspecifieke collectie uit te breiden
naar een groot aantal landen of regio's.
Denkt u hieraan een bijdrage te kunnen leveren, neem dan contact op
met:
Kees Hoogland
Klik op de vlag of op het land en er start een foto-galerij.
U kunt met de pijltjestoetsen of met het scroll-wieltje van uw muis snel door de
foto's navigeren.
U kunt de voorstelling beƫindigen door het scherm te sluiten.
|