Aanvullend materiaal
Dat leerlingen goed moeten kunnen rekenen, daar is iedereen het
eigenlijk wel over eens.
Hoe je leerlingen nu effectief, zinvol en motiverend een repertoire
aan bruikbare rekenvaardigheden bijbrengt is een zoektocht die velen
wereldwijd ondernemen.
Het is ook een zoektocht die verandert met de jaren. Onderwijs is
onderdeel van de
maatschappij en binnen het onderwijs zijn leerkrachten en docenten
voortdurend op zoek naar wegen om leerlingen adequaat voor te
bereiden op het functioneren in de huidige en toekomstige
maatschappij. Zo ook binnen het rekenonderwijs.
In
de publicatie
Rekenen in het voortgezet onderwijs. Waarom? Wat?Hoe?
zijn een groot scala aan wetenswaardigheden, visies, voorbeelden,
tips en handvatten samengebracht die docenten in het voortgezet
onderwijs kunnen helpen of inspireren bij hun zoektocht naar goed
rekenonderwijs voor hun leerlingen.
Het boekje bestaat uit een kleine dertig bijdragen van ieder twee
pagina’s over rekenen in het voortgezet onderwijs. De bijdragen zijn
ingedeeld in drie delen;
waarom, wat en
hoe en zijn afzonderlijk
van elkaar te lezen. Er is geen vaste leesvolgorde.
In
sommige teksten wordt verwezen naar uitgebreidere bronnen en andere
publicaties. Die zijn bij elkaar gebracht op deze webpagina’s.
Titel
Rekenen in het voortgezet onderwijs.
Watarom? Wat/ Hoe?
Auteurs
Kees Hoogland, Martin van Reeuwijk, Suzanne Sjoers,
Madeleine Vliegenthart, Rachel van Vugt, Peter van Wijk
Foto’s
Marcel Sjoers, Martin van Reeuwijk
Bestellen
Deze publicatie kan besteld worden via de APS-website
www.aps.nl ->
klik op publicaties.
Bestellen kan ook telefonisch bij Boom, Meppel (0522 – 237555).
Aanvullend materiaal bij het boekje. De documenten zijn MS-word.
|